Sala 35

REID WOOD - The anxious object of utopia

Biografia

 

Reid Wood / The mystery of the anxious object of utopia

Reid Wood / Il mistero dell’oggetto ansioso dell'utopia

 

Le utopie ansiose del reale:

“I'm often surprised by what emerges as I tweak the images”.

(Sono spesso sorpreso da ciò che emerge modificando le  immagini).

 

Reid Wood. La fotografia è vedere altrove.

Reid  Wood  opera con la fotografia  insistentemente ai confini delle soglie disciplinari, in una sorta di fertile e felice contaminazione poetica incentrata sul dato progettuale. Lavori  mentali, sulle tracce e sui reperti della memoria indagati per contaminazione e per associazioni im/possibili. Da diversi anni, ogni giorno crea e pubblica in rete un’opera che data con il giorno il mese e l’anno di esecuzione.  Una proposta della marginalità attiva, della realtà trattata per frammenti e contaminazioni alla ricerca di un nuovo e originale orizzonte immaginario.  Il tentativo  di Reid Wood  è di poter  comprendere e mettere a fuoco la realtà del presente  con contaminazioni di frammenti di paesaggio e di cose, artifici voluti alla ricerca di una utopia praticabile che possa  rivelare al meglio ciò che consideriamo  comunemente reale. Presenze trascorrenti dentro una temporaneità che prolifera e si associa in catene associative modificate e contraddette.  Un utopia possibile, visionaria, lirica,  capace di essere,  visti i grandi risultati creativi prodotti in questi anni, strumento rigenerativo di nuove e possibili altre visioni.  Sandro  Bongiani

Sono presenti in questa sala dedicata a  Reid Wood opere del periodo 2010 – 2018

 

 

The anxious utopias of reality

Reid Wood / The mystery of the anxious object of utopia

 

Reid Wood works with photography insistently on the boundaries of the disciplinary thresholds, in a sort of fertile and happy poetic contamination centered on the project data. Mental works, on the traces and on the findings of the memory investigated by contamination and by im / possible associations. For several years, every day creates and publishes a work in the network that dates the month and year of execution. A proposal of active marginality, of reality treated by fragments and contaminations in search of a new and original imaginary horizon. Reid Wood's attempt is to be able to understand and focus on the reality of the present with contaminations of fragments of landscape and things, artifices intended to find a viable utopia that can best reveal what we consider to be commonly real. Presences that are transcendent within a temporality that proliferates and is associated in modified and contradicted associative chains. A possible, visionary, lyrical utopia, capable of being, given the great creative results produced in these years, a regenerative tool for new and possible other visions.  Sandro Bongiani

There are works in this room of the period 2010 - 2018

 

 

“L’oggetto Ansioso” di Reid  Wood” / Biographie:

Reid Wood was born in 1948 in North Carolina (USA) and lives in Oberlin, Ohio (USA). He holds BA and MA degrees in studio art from Oberlin College. He works in a variety of media, including drawing, printmaking, collage, artists books, mail art, digital imaging, and performance art. He has exhibited his work both nationally and internationally in more than 145 venues since 1975. Examples of his work can be found in a number of public and private collections and archives, including MoMA (Franklin Furnace Archive), The Sackner Archive, The Avant Writing Collection (Ohio State University), Archives of American Art (John Held, Jr. Papers), The National Institute of Design (Ahmedabad, India), Lalit Kala Akademi (New Delhi, India), The National Postal Museum of Canada, The Emily Harvey Foundation (Venice), the King St. Stephen Museum of Hungary, Museo Minimo (Naples), and The National Museum El Reina Sofia, Madrid (Sztuka Fabryka Archive). Diverse opere sono presenti in permanenza nella  Collezione Bongiani Art Museum di Salerno (Italy).

 

Reid Wood 

Mail-Artist since1981

Website: http://havent-gardeart.blogspot.com

Why I am involved in Mail-Art:

Inertia (more than 25 years in the network), and I do love to see what arrives in the mail each day (and online).

 Mail-Adress (snail and/or E-mail)

271 Elm St.
Oberlin, OH 44074, USA

reidwood@oberlin.net

 Visit: http://part-to-whole.blogspot.it/

 

 

 

 

 

  

 

Torna su